כתיבה-שיווקית-לאינטרנט

כתיבה שיווקית לאינטרנט - תוכן שיווקי לאנשים ומנועי חיפוש


כשמדברים על תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט רואים לנגד העיניים את מנועי החיפוש התרים אחר מילות מפתח. זה עניין מדעי - יגידו לכם בחברות ה- SEO - העוסקות בקידום אתרים באינטרנט. מנועי החיפוש סופרים מילים ומחשבים את שיעורן מסך התוכן בעמוד או באתר. לפי אחוז מילות המפתח הם "מחליטים" מה מידת הרלוונטיות של האתר כתוצאת חיפוש למילות מפתח מסויימות.

  • ד"ר האוס

    כתיבה שיווקית לאינטרנט - לא מספיק לכתוב בעיניים של קידום אתרים


    מי שצופה בד"ר האוס בטלוויזיה - יודע שכל רופא מאבחן מחלות דרך משקפי ההתמחות שלו. הנויירולוג מחפש הפרעות וגידולים במוח, המומחה לזיהומים מחפש וירוסים וחיידקים והאורתופד מחפש תהליכי ניוון בעצמות או בשרירים. ככה זה. אדם נפעל כפי פעולתו. הוא פועל על פי תחום העיסוק שלו ואפשר לומר שבמובן מסויים הוא עולה על מוקש אגו ומתקשה לראות את התמונה הכוללת.

    כאשר על הפרק עומדת כתיבה שיווקית לאינטרנט, צריך להסתכל על הצרכים של בעל האתר בכמה משקפיים, ולא כטכנוקרטים של אתרים.

     

  • לא רק מנועי חיפוש


    אתרי אינטרנט נכתבים לשני גורמים: מנועי חיפוש ובני אדם. למנועים - על מנת שאלה יאתרו את המידע ולבני אדם על מנת שיפיקו ממנו תועלת. 

    כאשר מדובר על מנועי חיפוש, העסק הוא פשוט למדי: מילות מפתח, אחוזים מתוך סך המילים וכד'. כאשר מדובר בבני אדם - זה כבר יותר מורכב. אנשים לא סופרים מילות חיפוש. הם מחפשים מידע, עניין, מקוריות, רהיטות ותדמית. דחיסה של מילות מפתח על חשבון העניין, הרהיטות, הקריאות והאיכות של הכתיבה עלולה להחטיא את המטרה שלשמה הוקם האתר.


  • לא לאנוס את הטקסט


    על מנת ליצור מפגש אינטרסים בין בעל האתר לבין הגולש האתר צריך להיות נגיש למנועי החיפוש, מקודם באמצעות מילות מפתח אבל לא פחות חשוב, קריא ונעים לבני אדם. פשוט אסור לאנוס את הטקסט.

    על מנת שכך יהיה, יש צורך בראיה הוליסטית של האתר שתקנה לו מיקוד שיווקי ע"פ הצרכים השיווקיים של בעל האתר (שלא תמיד יודע מה הם וצריך לסייע לו בהגדרתם), נראות ונגישות למנועי החיפוש וכתיבה שיווקית קולחת, מעניינת, ברורה ופשוטה, ורצוי שגם תניע לפעולה.