האם-ניתן-לשלוט-במסר-כאשר-מבצעים-יחסי-ציבור

האם ניתן לשלוט במסר כאשר מבצעים יחסי ציבור?


כאשר מפרסמים מודעה בעיתון - המסר הוא בשליטה מוחלטת. ככה זה כשקונים חשיפה בכסף. אבל מה קורה כאשר עושים יחסי ציבור? האם המסר שמועבר לתקשורת הוא הרמטי? האם מדובר בצינור תקשורת לציבור שמעביר בדיוק את המסר המתוכנן? האם מה שיוצא ממשרדו של היחצן הוא מה שנכנס בסופו של דבר לעיתון או לטלוויזיה?
 
  • להעביר את המסר דרך הפילטר העיתונאי


    יחסי ציבור הוא סוג של צינור לאמצעי התקשורת שמעביר מידע באמצעות הפילטר העיתונאי.  אתה מעביר לתקשורת מידע - אבל מדובר במידע להתרשמות בלבד. העיתונאי/עורך יבחן את החומר, יחליט אם הוא מעניין מספיק, לפעמים יבין אותו ולפעמים פחות, לפעמים ישבש אותו ולפעמים יעשה קופי-פייסט, לפעמים יעמת את האינפורמציה עם מתחרים או מומחים. אין שליטה מוחלטת במסר.
  • האם ניתן לשפר את השליטה במסר?


    נסיון של שנים בתחום של יחסי ציבור, נותן לנו יסוד להאמין שניתן לשפר את השליטה במסרים. הדרך לשיפור השליטה במסר כוללת שלושה אלמנטים מרכזיים וכולם קשורים באיכות הכתיבה/שיחה עם העיתונאי.

  • הפרמטרים המשפיעים על שיפור השליטה במסר הם:

    1. אמינות - המידע שמועבר לאמצעי התקשורת צריך להיות קרוב מאוד למציאות. ככל שהפער בין הצגת המוצר/חברה/אדם אותו מייחצנים לבין המציאות גדול יותר - גוברים הסיכויים שהמסר יסטה ממסלולו. לכן, יחצנים, הזהרו בדבריכם. אל תקשרו כתרים מוגזמים ללקוחות שלכם ולמה שהתבקשתם ליחצן. מידתיות ראוייה מעוררת אמון.

    2. כתיבה מקצועית - כאשר מוציאים לתקשורת מידע באמצעות הודעה לעיתונות - כדאי להקפיד על כללי הכתיבה של ידיעה עיתונאית. ככל שההודעה המקורית קרובה יותר לכתבת אמת בעיתון - גדלים הסיכויים שעיתונאי יעתיק חלקים נרחבים ממנה ויסתמך על כתיבת היחצן לצורך הכנת הידיעה/כתבה.

    3. מקוריות - הצגת פן מעניין ואפילו איזוטרי של הנושא המיוחצן עם כותרת מדליקה - עשויים לפתות את העיתונאי להגיש את המידע לציבור באותה הצורה.